Studiul 3 – EVANGHELIA VEȘNICĂ
TM Apoc 14,6 – Si am vazut un alt inger, care zbura prin mijlocul cerului cu o Evanghelie vesnica, pentru ca s-o vesteasca locuitorilor pamantului, oricarui neam, oricarei semintii, oricarei limbi si oricarui norod.
Poporul evreu își regăsea identitatea în „Shema” din Deut 6,4 ca închinători la singurul Dumnezeu, într-o vreme a politeismului.
Poporul advent își regăsește identitatea în cele 3 solii din Apoc 14, care sunt declarația noastră de credință, ne definesc ca popor și descriu misiunea într-o lume ateismului, a materialismului, a evoluționismului și spiritismului.
1.Duminică – O carte a speranței, plină de har
Apocalipsa este o carte a speranței și a harului, deși e plină de fiare și evenimente înfricoșătoare.
Apoc 1,1-3 – Descoperirea lui Isus Hristos
Apoc 1,5.6 – Isus care ne iubește, ne-a spălat… a făcut o împărăție din noi
Apoc 14,6 – Evanghelia veșnică – o veste bună – la începutul celor 3 solii
2.Luni – Evanghelia „veșnică”
Dacă înțelegem Evanghelia, vom înțelege și cele 3 solii.
1 Cor 15,1-4 – Isus a murit, a fost îngropat, înviat a treia zi.
Rom 3,24-26-Suntem socotiți neprihăniți prin Har,prin răscumpărarea Lui Hristos o jertfă de ispășire – rămâne drept deși îndreptățește pe păcătoși.
Rom 5,6-8 – pe când eram noi păcătoși, Hristos a murit pentru noi.
Mântuirea este o inițiativă a Harului lui Dumnezeu pt cei păcătoși
Păcătosul este îndreptățit doar dacă-L primește pe Isus în viața lui
Faptele noastre nu ne aduc merite, ele sunt urmarea credinței în Isus.
Evanghelia este „veșnică” deoarece a fost un plan înainte de crearea lumii.
Evanghelia este „veșnică” deoarece are efecte veșnice.
3.Marți – Istoria Harului
Cele 3 solii – sunt o istorie a Harului, o istorie a dragostei care se jertfește.
Dumnezeu nu a fost luat prin surprindere de apariția păcatului.
Apoc 13,8 – scris mai înainte de întemeierea lumii în cartea vieții Mielului
-Numele scrise sau Miel junghiat înainte de întemeierea lumii?
-Ambele variante sunt posibile (Mat 25,34; Efes 1,4; 1 Pet 1,20)
1 Petru 1,18-20 – El a fost cunoscut mai înainte de întemeierea lumii..
Evanghelia „veșnică” – vorbește despre trecut, prezent și viitor.
Libertatea de alegere acordată omului prezenta un risc, de aceea Dumnezeu a luat măsuri, a făcut un plan înainte de întemeierea lumii.
Evanghelia „veșnică” este baza unui viitor plin de speranță.
4.Miercuri -În întreaga lume
Apoc 14,6 – …oricărui neam, … seminţii, oricărei limbi şi oricărui norod.
O viziune grandioasă care necesită ieșire din egocentrismul nostru, și o dedicare totală.
Mat.28,19.20 – ucenici din toate neamurile
„Ființa umană a fost creată pentru a fi parte din ceva mai măreț decât propria viață. Păcatul ne face să ne reducem perspectiva la interesele noastre limitate. Harul ne este dat pentru a ne elibera de limitele claustrofobe ale egocentrismului, astfel încât să trăim pentru scopuri și bucurii veșnice”.
Misiunea din Apoc și Mat 28 este o mare favoare în a ne implica în ceva mai important și mai măreț decât propria persoană.
5.Joi – O mișcare misionară
Primii adv. au privit cele 3 solii ca pe un mesaj pe care să-l ducă lumii.
Primul misionar 1874 John Andrews, 7 limbi, pe de rost NT, mare predicator.
Trimis în Elveția cu cei 2 copii, în loc necunoscut, riscând totul.
Motivația: Credeau că Isus vine foarte curând și mesajul trebuia dus în lume.
Mulți misionari, pastori, medici, fermieri, negustori.
Un element comun în aceste texte:
Apoc 14,6 – oricărui neam, seminții, limbi, norod.
FA 1,8 – o putere – martori în Ierusalim, Iudeea, Samaria, marginile păm…
Mat 24,14 – Ev propovăduită în toată lumea.. mărturie…
Mesajul a ajuns în 210 din cele 135 țări recunoscute de ONU.
-Care este mesajul central al cărții Apocalipsa?
-Ce este Evanghelia veșnică și de ce e numită așa?
-Cum explici faptul că scrierea numelor unora în cartea vieții mai înainte de întemeierea lumii nu este predestinație?
-Cum înțelegi că Mielul a fost jertfit înainte de întemeierea lumii?
-Ce ne ajută să privim misiunea ca o favoare și nu ca o corvoadă?
-De ce este important să ne implicăm în ceva mai mare decât propria persoană?
-De ce vestirea mesajului Evangheliei trebuie să fie lucrarea noastră, când în Apoc 14, vedem că proclamarea lui este lucrarea îngerilor?